Od marta ove godine, zaposleni koji zbog bolesti budu privremeno sprečeni za rad najverovatnije neće više biti u obavezi da poslodavcu lično dostavljaju potvrdu o toj privremenoj sprečenosti za rad.
Naime, zaposleni su do sada imali obavezu da u roku od tri dana od nastupanja privremene sprečenosti za rad dostave poslodavcu potvrdu lekara.
Uvođenjem elektronskog sistema bolovanja, podaci o odsustvu zaposlenog biće automatski razmenjivani između izabranog lekara, poslodavca i Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.
Novi sistem elektronskog bolovanja omogućava implementaciju celokupnog postupka kroz digitalnu platformu: Zaposleni se upućuje na lekarski pregled, nakon kojeg lekar unosi relevantne podatke o privremenoj sprečenosti za rad u elektronski sistem. Na osnovu tih podataka generiše se elektronska doznaka koja se automatski prosleđuje poslodavcu. U slučaju potrebe za zakazivanjem kontrolnog pregleda ili produžetkom trajanja bolovanja, relevantne informacije se takođe razmenjuju putem sistema, bez potrebe za fizičkim dostavljanjem dokumentacije.
Važno je istaći da poslodavac neće imati uvid u celokupnu medicinsku dokumentaciju zaposlenog.
Ovaj korak treba da predstavlja segment u procesu digitalizacije zdravstvenog sistema, koji uključuje servise poput e-Zdravlja za zakazivanje pregleda i e-Recepta, kojim je ukinuta upotreba papirnih recepata.
Digitalizacija zdravstvenih usluga ima za cilj da doprinese većoj efikasnosti i dostupnosti zdravstvene zaštite za sve građane.