Uverenje o neosuđivanosti pravnog lica od sada i putem eUprave

Prema nezvaničnim podacima, građani Republike Srbije posećuju šaltere sudova više od 300 hiljada puta na godišnjem nivou, kako bi pribavili potrebno uverenje da se protiv njih ne vodi krivični postupak, odnosno da nisu osuđivani.

Umesto da fizička lica i zastupnici pravnih lica čekaju redove u sudovima, što je nekada umelo da potraje i po par časova, od juna 2021. godine putem eUprave omogućeno da se čitava procedura završi znatno brže i jednostavnije. Kompletan proces, počevši od apliciranja za elektronsko uverenje o neosuđivanosti i nevođenju krivičnog postupka, sve do uplate propisane takse i prijema u elektronsko sanduče potpisane potvrde kvalifikovanim elektronskim potpisom u skladu sa zakonom o elektronskom potpisu, sada se odvija eletronskim putem, bez odlaska u sud.

Procedura podrazumeva da zahtev u elektronskoj formi mogu da podnesu registrovani korisnici portala eUprave. Nakon podnošenja zahteva, taksa se plaća elektronskim putem na osnovu naloga za uplatu koji se generiše iz sistema sa posebnim pozivom na broj. Predviđen je i krug lica oslobođen plaćanja ove takse. Nakon evidentiranja uplate, zahtev se dostavlja nadležnom sudu koji ima rok od osam dana da na njega odgovori. Uverenje se dobija u e-sanduče, ali zainteresovana lica mogu da preuzmu i štampani primerak uverenja kod nadležnog suda.

Uvođenjem izdavanja ovih uverenja putem portala eUprave, procedura je značajno pojednostavljena, a krajnji cilj je da se postigne  efikasnost i rasterećenje sudova. Dakle, da se sudovi rasterete rutinskih poslova i preorjentišu na važnije dnevne aktivnosti koje se tiču vođenja i administriranja parničnih, krivičnih i drugih predmeta. Umesto da administriraju zahteve, obrađuju ih, štampaju, sudovi će imati više vremena za bavljenje fundamentalnim sudskim poslovima i na taj način povećati efikasnost i produktivnost.

Modernizacija uprave pokazatelj je težnji javnog servisa da na što efikasniji i brži način pruži zainteresovanim građanima i pravnim licima sve potrebne i neophodne informacije.

Dodatno, imajući u vidu da je prethodnu, ali i ovu godinu obeležila pandemija korona virusa, pored svih ekonomskih i racionalnih razloga za modernizaciju i digitalizaciju uprave, jako je važan i momenat koji se tiče očuvanja zdravlja građana. Elektronsko pribavljanje dokumentacije potpuno eliminiše redove i čekanja, gužve i fizički kontakt među ljudima, čime se preventivno deluje u smislu suzbijanja korona virusa.

PODELI PUTEM: